Flytt

Har badat och flyttat ut 32st skinnys i friggeboden så här långt och det är så härligt :D Blir fler i helgen. Måste också försöka få tag i hö till marsvinen i helgen när maken är hemma och jag ledig, det vi fått hem till hästarna tycker jag är alldeles för grovt.

Tuvas lille kille klarade sig inte trots att han var stark och jag gjorde allt jag kunde ;(

Kommer i september få hem 4st råtthonor som blivit omhändertagna hos en reptilfoderuppfödare som misskött dom nå hemskt, det var många och jag tog så många jag hade plats för. Dom kommer från skåne men är nu i småland i väntan på vidare transport. Har ju redan tre råttdamer som börjar bli till åren och tanken var ju att det inte skulle bli fler, men ibland är det inte jag utan ödet som bestämmer ;)

För några veckor sedan hämtade syrran 4st marsvin i Värmland som var väldigt angripna av sellnic och den ena var det värsta jag sett med ca 85% blodiga sår :( Hade hon inte varit så pigg hade hon fått somna in. Jag hade ju ivomec sedan tidigare och även bactrim så behandling sattes genast in. Lämnade även dit mitt PROB shampo som hon fick bada i varannan dag för att lösa upp skorvar och stilla klådan och det har gått sakta men säkert åt rätt håll. Honan får självklart flytta hit sedan för efter det hon gått igenom kan jag bara inte omplacera henne. En hane har syrran och hela hennes familj blivit förälskade i så han stannar där men kommer få träffa en ridgeback hona jag har då han är kanonfin. Sen är det två släthårs hanar som vi får se sen hur det blir med, en go/wh och en self black.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0