Helg

Har varit ledig den här helgen så jag har städat burar och pysslat med djuren många timmar. Har gått åt två stora spånbalar och 2liter multivitamin juice innan alla fått rent :) Är så härligt när man ser hur glada dom blir varje gång man gör rent, blir alltid lite bus i alla fall hos dom yngre. Jag brukar i vanliga fall ta några burar varje dag för att det inte ska bli för jobbigt men det är mycket skönare när det finns tid att ta allt på ett par dagar.

Fick hit dvärghamstrarna och några marsvin i fredags. Två skinny honor hade jag lånat ut och den ena hade en lite gosse med sig tillbaka, var också två abessinier damer som jag skulle omplacera. Dom var så pigga när dom kom men på lördag visade den ena alla teckan på toxicos så jag fick lov att ta bort henne :( Hon såg absolut inte dräktig ut så jag fick höra efter om hon hade fått några ungar nyss och visst hade hon förlorat fyra ungar bara några dygn innan hon kom hit, skit att hon inte kunde fått vila upp sig innan hon blev flyttad.
Är i alla fall 6st tjejer nu som söker nya hem och dom är alla väldigt snälla och trevliga.

I går fyllde maken 33år och så glömsk som han är redan nu gör att man undrar hur det ska bli när han blir ännu äldre :)

Dax för mig att sova lite middag så jag orkar vara igång några timmar till framåt kvällen.
/ Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0