Två kullar :)

I natt fick Lollipop två bäbisar och under dagen fick Vippa tre men en var tyvärr död. Allt verkar funka bra och det är full fart på dom små :) Är en tjej och resten killar.

Nu är Friggeboden äntligen på gång och finns nu i Borlänge men transport är beställd så den kommer hem med kranbil någon dag.
Eftersom det kommer ta tid att bygga och få allt klart så kommer det dröja länge innan marsvinen kan flytta ut och jag tycker vädret börjar bli så tråkigt att det börjar bli dax att ta in alla som bor ute. Dom mår så bra och jag är nog väldigt fjollig men jag har börjat fixa till det som blivit slitet i flockburarna så jag kan börja plocka in dom till helgen. Får bli några åt gången så jag hinner bada och kolla över dom noga.

I morgon kommer vår Equiterapeut och kollar igenom Charlie och Sickan. På kvällen ska vi hämta hem Vilda och Nobel från betet och det tror jag dom kommer tycka är skönt, att få komma in på kvällarna och sova gott i massor med spån!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0