Askersund m.m

I fredags blev jag duvägare, har velar ha duvor sedan jag var liten men det har aldrig blivit av. Dök nu upp några på blocket här i Gagnef som omgående behövde nytt hem så jag kunde inte motstå dom :D Är ett underbart kuttrande och skrattande inne i djurrummet nu och förhoppningsvis så ska dom med lite jobba bli så tama så dom kan flyga fritt en stund varje dag.

Gick upp tidigt lördag morgon och gjorde i ordning de djuren som skulle flytta och sedan bar det av till Askersund. Stannade till i Örebro först och hämtade en skinny som behövde transport. Träffade flera uppfödare och andra djurälskare och bytte djur, finns nu många nya fina marsvin från Bäckebo´s och Zurvivings :D

Är väldigt många som vill köpa marsvin just nu och jag har flera i kö på kommande kullar. Flera har flyttat både fredag, lördag och söndag.
Är två rejält stora damer i lilla flocken inne och jag hoppas verkligen att allt går bra!!

Har anmält 6st till utställningen i Eskilstuna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0