Bete

I måndags släppte jag ut 21st i hundgården och trots massor med regn så har dom nästan ätit upp allt gräs och det var ju mycket tyckte jag innan gamarna kom ut! Tur att maken kommar hem idag så han kan slå med lien, är ju ensam under veckorna då han ligger borta på jobb och själv är jag ju så kass på att slå gräs.
Förbereder för fullt inför lördagens utställning i Eskilstuna och mycket tid går åt till att trimma rexar :)
Har bara en natt till att jobba innan jag får 4v semester :D ska bli så skönt! Natten som var hade jag lilla frallan med på jobbet då jag inte tycker en vovve på 6månader ska vara ensam så länge, hon har legat bredvid mig i sängen och snarkat så jag och brukaren trott att taket skulle lyfta ;) De andra vovvarna hjälpte mina föräldrar till att ta ut sent i går kväll och tidigt i morse så dom hade det lugnt och skönt hemma.
I lördags föddes det 3st lakeland bäbisar och det är full fart på dom små! Det är många stora magar som bara växer och växer så det bör bli massor med bäbisar under min semester, är så härligt när man kan vräka in gräs till dom, både stora och små älskar det!
I tisdags var jag på trevlig skolavslutning på särskolan i Borlänge och åt god tårta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0