Snart utställning :)

Förbereder för fullt inför utställningen i Kallhäll på lördag, det är ju två dagar men jag är bara där på lördagen. Blir tre skinny seniorer jag ska ställa och jag är så nöjd med vilken domare det blev och att det är många i klassen. Skulle även ställt en rex hona men när jag tog hem henne och två till från syrran så luktade dom tydligen från hennes hankanin så min lilla Pelle Plutt fick spel och slet av dom päls på baken och lyckades även riva och bita dom innan jag fattade att det var han som var dum. Han som älskar marsvin och brukar välkommna nya med en rejäl tvätt :( Som straff kommer han förlora kulorna. Två av tjejerna kommer ändå följa till Kallhäll men bara för att åka vidare till Tunaby uppfödning och snygga killar, ena kommer därifrån så hon flyttar hem igen och vår Fairytale kommer tillbaka hit sen någon gång.

Förutom att ställa mina tre så kommer jag även vara handler åt en god vänn som har många olika raser med och det ska bli så kul för det är nästan roligare att ställa någon annans för då slipper jag vara nervös ;)

Det har kommit hit flera nya marsvin, fem honor och en hane. Hanen har jag själv fött upp och hittade ju honom på blocket nyligen och med lite tur och hjälp på kom han hem igen, det bästa är att han är kastrerad så han har fått en stor flock och kommer självklart stanna resten av sitt liv!
En hona hämtade jag i Borlänge då hon inte funkade ihop med de tjejerna i det hemmet, så jag lovade hjälpa till och göra allt för att hon skulle må bra igen. Till en början var hon rädd och sur men det var ju för att hon trodde anfall var bästa försvar, när ingen brydde sig i henne så började hon sakta ta kontakt själv och efter knappt ett dygn satt hon mitt i smeten i stora golvflocken och nu är hon en avslappnad och glad tjej. Hon är en ridgeback med härlig färg.
De andra damerna är två selfar, en nonself och en pet som också har lite ridge och dom är alla dräktiga med en kanonfin self golden så det blir mycket släthår här snart.

Min lakeland Peggy ligger fortfarande och pöser med sin stora mage och det börjar bli väldigt trångt där inne :)

Har tagit det hemska beslutet att låta min underbara rexhane Björnstigens Super Mario somna in då han har sånna problem med sin mun och han ska inte behöva lida mer ;(

Ska bli så kul på lördag :D

Kommentarer
Postat av: Gizela

LYCKA TILL!!!!!

2011-01-08 @ 08:43:04
URL: http://www.heqathes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0