Energitjuvar

Är så trött på vissa människor som tror att jag finns här endast för att ställa upp och att jag sedan tycker det är roligt! Visst tycker jag att det är kul att hjälpa till att omplacera djur men det finns verkligen gränser vad jag orkar och vill, när jag från samma person redan tagit tillbaka och emot ett tjugotal marsvin + hamstrar och kanin och sedan bara några månader senare får förfrågan om ungefär samma antal och djur så blir jag väldigt grinig! Jag får sjävklart ta på mig en stor skuld själv eftersom jag har svårt att säga ifrån och sällan visar vad jag tycker förens jag fått total nog, men tänk på djuren för fasiken! Inbillar man sig att det inte är nå påfrestande för djuren att flytta flera gånger på kort tid så gör man det jävligt lätt för sig! Jag säljer och omplacerar minsta möjliga antal och har många gånger valt att släppa mina egna marsvin för att göra plats för sånna som jag tycker flyttat nog i sitt liv. Jag har minskat ner min avel rejält för att kunna behålla dessa stackare som kommer hit och tidigare i år hade jag djur i alla extra burar jag äger och höll på att gå på knäna, kan inte sätta mig i samma sitts igen hur gärna jag än skulle vilja hjälpa de här djuren. Nu ska jag ta min värkande kropp och gå in och mysa med mina älskade djur för hos dom laddar jag mina batterier :)

Kommentarer
Postat av: Någon kramvän

Stor BAMSEKRAM men energi till dig. Från någon gissa vem. Det är nog inte så svårt. Troja hälsar till syrran

2010-11-12 @ 16:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0