Åter jobb

Så var semestern över för i år och jag har jobbat i kväll, det var precis som vanligt! I morgon åker vi iväg med Kallblodet för att göra hältutredning och på fredag kommer hovslagaren och sen jobbar jag natt hela helgen så det är fullt upp. Blir burstädning onsdag och torsdag.

Har ett gäng med äldre abyhonor jag fått hit för omplacering men som jag tycker har flyttat tillräckligt i sina liv och som därför blir kvar. Nu har den ena fått en sån vidrig böld säkerligen av att det var mycket tistlar i sista rundbalen med hö vi hade, höll på att spy när jag öppnade den igår för det var som att vrida på en kran med stinkande varvätska, urk!! Ser redan mycket bättre ut då hon får Bactrim och så tömmer jag, tvättar rent och lägger i antibiotika salva. Har också fått rådet att köpa väteperoxidlösning att spola rent med så det ska jag fixa. Hon verkar må bra och äter utan problem så jag hoppas att det ska gå vägen.

Tog bort ännu en hamster idag så nu har jag bara en :( Vet ju att dom alla var gammla när dom kom hit så det var väl väntat men så tråkigt.

/ Ingela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0