Transport!

Hade jättetrevligt besök från Sundsvall på tisdag fm, det var skinnyn Tova som skulle flytta men gossen Fantástico flirtade in sig och fick också följa med :)

Min söta goa skinnytös Evelyn hade stora problem igår och jag trodde hon fått en hjärnblödning då hon hade huvudet på sned och hade svårt med balansen, idag är hon mycket bättre så jag hoppas att det inte är något så allvarligt. Har kollat igenom henne och hittar inget synligt fel och hon är pigg och äter så jag hoppas att det ska gå bra!

Tidigt onsdag morgon vid 05 fick jag ge efter för min värk och stoppa i mig en stark tablett med morfin, satt jag vid datorn tills den börjat verka sen var jag väck resten av dagen. Undrar verkligen vad det är som blir så fel ibland då det var länge sedan jag fick lov att ta så stark medicin. Släpade mig i alla fall upp sent på eftermiddagen och körde häst så jag fick lite frisk luft.

Hoppas på en lugn och skön natt så jag orkar fota och uppdatera hemsidan lite under torsdagen, sen är det nattjobb hela helgen som gäller. Är så kul när syrran är tillbaka på jobbet och hon nu bytt schema så vi jobbar samma helger och träffas många av passen, vet inte om brukaren uppskattar allt marsvinsprat med tre marsvinsuppfödare som assistenter :)

Har en ny räddningsaktion på gång ihop med min goda vän från Nässjö, gäller natalmöss den här gången som skulle bli ormmat. Behöver transporthjälp från Nässjö och till Dalarna eller NM. Kollar ju reptilsidor efter marsvin, men det gör så ont i mig av alla dessa möss och råttor som blir mat och de här natalerna var ju för söta, jag kan ju inte rädda alla men några i alla fall!! Maila om du kan hjälpa till med transport.

/ Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0