Magdalena

Hejsan!

Är väl dax att börja skriva i nya bloggen!
Ligger lite efter med både det ena och det andra just nu känns det som, vill få klart nya hemsidan och var en bit på väg tyckte jag med då sticker nästan all text jag var klar med iväg så massor måste göras om, suck! Och så har jag inte ens hunnit ta kort på den kullen som föddes i onsdags, dåligt! 
Det var Magdalena och Imargos Termo-Troll som blev föräldrar till 4st, två av varje kön. Tre av dom var varulvar men den fjärde är något av det finaste som fötts här och självklart är dom så söta allihop. Kallade Magdalena för padda innan hon födde för det var exakt vad hon såg ut som och nu får jag kalla henne mjölkko istället (kärt barn har många namn) för det är vad hon är, hon diar sina ungar och Hennys gossar och nu även en nästan 5v virvel bäbis som jag fött upp för hand :) Såg som tur var att Henny hjälpte till med Magdalenas också så då ska det nog gå bra, men jag får hålla kolla så dom minsta får det dom behöver och det verkar inte vara några problem då dom är stora och framåt.

Fick bekräftelsen till Kallhäll och tänkte nästan ta till lipen när jag såg att även alla leveransdjur ska checkas in, inte för att jag har något att dölja utan för att jag har 15st som ska flytta. Tycker absolut att det är kanonbra för att få stopp på smittor och det är inte bara en gång jag stått på en utställning med ett djur jag köpt som varit så fullt i static att jag knappt velat ta i det och sånt vill jag verkligen slippa. 

Har en dräktig tjej här som gör mig väldigt orolig eftersom hon bara är ca 15v. Fick hit henne med de andra omplaceringarna men hon skulle vara en gosse som hette Alvin och satt med en lakeland hane när hon kom. Jag kollade aldrig utan hon hann vara här i flera veckor innan jag insåg att det var en hona och det skäms jag verkligen över, nu var det kanske redan försent när hon kom och det får tiden utvisa, det viktigaste är att det går bra och Alvin är numera en Alvina och en så fin creamagouti nonself.

Ha det bra!
/ Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0