Ormmat

I lördags var jag och maken till Västerås och hämtade tre marsvin som var till salu som foder. Jag förstår att reptiler också behöver mat men då ska foderdjuren säljas frysta så dom slipper bli stressade och må dåligt! Är en hane och två honor och då dom går ihop så antar jag att det kommer ungar framöver. Äldsta honan är ca 4år men jag hoppas att det ska gå bra endå. Dom är lite magra och hade pälsätare men ohyran är behandlad och dom kommer doppas igen om en vecka och mat får dom i massor :) Är någon intresserad av söta hanen så kan han snart flytta och han är goldenagouti aby/rex eller teddy korsning och troligen 6-8månader, inte speciellt rädd och lätt att hantera. Hur det blir med tjejerna får vi se längre fram beroende på eventuella bäbisar m.m.

När vi ändå var i närheten av Hallstahammar så passade vi på att hälsa på hos Tunaby uppfödning och fick en härlig rundtur bland vackra marsvin och cuy, får slå mig själv på fingrarna så fort jag ser Annsofies kanonfina cuyar, blir ju så sugen ;) Fick även plocka en säck men kirskål innan vi åkte hem, så det blev en riktig fest hos marsvinen på eftermiddagen!

Finns många goa ungar här nu och det är en fröjd att se dom busa ihop :D Nästa kull bör komma ganska snart och det blir troligen både skinny och lakeland.

Snart dax att anmäla till Kallhäll och det ska bli så roligt med ännu en utställning. Sist vi var iväg missade jag att Fylgia vann Ost så vi hade åkt hem när rosetten skulle delas ut, min hjärna funkar verkligen inte i slutet på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0