Händer en del

Har kommit två kullar senaste tiden, i den fösta var det min grey tan hona som födde två crested lakeland och en av varje kön :) Pappan till ungarna är Termo-Troll som har massor med grey i sin stam och förhoppningen var såklart grey lakelands men det blev inte vad jag förväntat mig men absolut inget sämre! Honan är Black Fox och stannar absolut och gossen är Bl/go/wh Tan och super söt men blir troligen till salu. Bara för någon dag sedan födde Cassandra en tjej och nog trodde då jag att det skulle vara mer än en bäbis. Det är en kolsvart skinny med bra behåring möjligen lite för lite. Det tråkiga är att hon av någon anledning legat fel och var sned i kroppen och benen, kroppen blev bra på bara några timmar och benen är också mycket bättre så troligen blir hon helt normal, men jag är tveksam om hon diar som hon ska :(

Det händer massor i friggeboden och senast i går var vi och köpte panel till tak, lister m.m. En bekant som är elektriker har varit förbi och talat om vad som ska köpas hem för att han ska kunna koppla in elen, vilket kanske blir till helgen. Det blir inte en billig historia kan jag lova men det kommer det vara värt :D Maken är helt underbar som bygger största delen av sin fritid!

I slutet på förra veckan fick jag helt plötsligt nytt schema med 13 timmar till trots att chefen fått intyg om min hälsa, det visade sig att hon klantat sig när hon gjorde förra schemat och att det fanns tid över som inte användes och då kastade hon ut det lite här och där :( Igår hade vi p-möte men då hade hon redan slutat så jag fick inte chansen och fråga vad fan hon tänkte med. Till hösten kommer vi få en enhetschef som vi hade som vikarie förra sommaren och som vi tycker väldigt mycket om och det känns underbart. Jag gick under protest med på att gå upp i tid under sommaren för att se hur det kändes men schemat måste absolut göras om och det tycker alla i gruppen. Visst är det kanon med högre lön men jag är redan sängliggande efter jag jobbat helg och nu blir det 5.5 och 7.5timme till per helg. Nu måste mina nya mediciner funka!! Trappar sakta upp så jag hoppas verkligen att det kommer bli skillnad om några månader.
Sitter just nu och väntar på att någon från vårdcentrelen ska ringa upp då jag måste förnya några recept, kommer väl blir gnäll om att jag tagit mer smärtstillande än jag borde men med detta och kommande schema så är det bara att knapra på för att överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0