Flockburar

Maken bygger för fullt på flockburarna ute i friggeboden så fort han är hemma och förhoppningsvis kan jag börja flytta ut marsvinen nästa vecka. Maken ligger ju borta på jobb under veckorna så då händer inte mycket. Jag började också jobba i går och det var helt okej även om det såklart är väldigt skönt att ha semester :)

Har tyvärr fått problem med allergi mot en del sorts spån och får hemska utslag och blåsor bara jag får lite damm på mig, har fått leta efter det jag tål så jag i alla fall har till marsvien men hästarna kan jag inte ens borsta utan att få problem.

Kom en lite oväntad bäbis i söndags kväll då jag inte trodde Tuva var dräktig, kände det bara några dagar innan hon födde och det blev en lite skinnygosse på 60g och två stenfoster så det var inte så konstigt att jag inte såg att hon var dräktig. Den lille har inte kommit igång att dia ännu då hon har väldigt dåligt med mjölk så jag stöd matar och hoppas på det bästa. Annars är det mesta lakeland och släthår på gång här näst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0