Fullt upp

Har varit fullt upp hela helgen så nu är jag helt slut!

Direkt på fredag morgon när jag slutade jobbet så åkte jag, maken och mormor till Gävle sjukhus för att hämta hem morfar som legat inne några dagar för strålbehandling. Sov ett par timmar när vi kom hem sen var vi iväg och tömde dynga. Tidigt på lördag morgon åkte jag, maken och hans lillebror till Enköping för att hämta ett 720liters akvarium, så nu är det akvarium överallt känns det som :) På eftermiddagen var vi en snabbsväng på Insjödagen så Tiggis skulle få lite miljöträning.
Igår fanns det äntligen tid för burstädning och så kom det köpare från Örebro. Fick även hjälpa till en del med fixandet med akvariumen som skulle flyttas hit och dit. Blev en tur till Borlänge på kvällen så jag och djuren fick handlat det vi behöver tills maken kommer hem nästa gång. Är fasiken mer ansträngande att vara ledig än att jobba ;)

Alla marsvinen är nu badade och bor inne och det är så skönt nu när det börjar bli lite kallare och även en hel del regn. Dom trivs fint i de nya stora flockburarna och fast det finns några riktiga rivjärn så är det inte nåt bråk :) Väntar och väntar på två rexkullar efter den fina champion hanen jag fått låna, tack snälla Annsofie!!

Nu ska jag och vovvarna vila lite för i natt ska jag jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0