RIP NicoMac

Har precis tagit bort min underbara musgubbe NicoMac och sorgen är stor ;( Han kom hit för över ett år sedan från skåne som omplacering då han skulle avlivas så han måste varit närmare 2år nu. Är så glad att han för 2veckor sedan blev pappa till 7st busar som nyss öppnat ögonen och far fram som galningar :) Tanken är att alla ungarna ska stanna och det ser ut att vara fyra gossar och tre flickor och några är helsvarta som pappa och några black tan som mamma.


Var ju till Valbo i lördags på utställning och det gick inte så bra som jag hoppades och tyvärr blev jag så dålig att vi blev tvungna att åka hem innan alla var ställda :( Åt antibiotika för uvi och det kändes helt okej men pga att det var så kallt i lokalen så blev jag sakta nerkyld och fick hemska smärtor. Mår helt okej nu som tur är men måste hela tiden hålla mig rejält varm. Nästa utställning vi tänkte åka på blev tyvärr inställd så det blir ingen mer för oss i år och det är jättetråkigt, mest för att jag inte får träffa mina goa vänner!
5st marsvin flyttade till nya hem och det var allt lite tungt när jag skulle sätta dom i kartongerna på morgonen fast jag vet att dom får det så bra.

Väntar ju massor med bäbisar och de tre första kom i morse, men var tråkigt nog döfödda. Mamma Gastley mår bra och det är viktigast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0