Dyrt

Fick äntligen idag hämta ut järninjektionerna efter att dom på apoteket jagat min läkare hela veckan, var ju jättebra ända tills jag fick höra vad det kostade! över 1700kr, fy fasiken :( Ska ringa distriktan på måndag och hoppas att jag får en tid fort och jäklar om det inte funkar bra med det priset.

Var på kurs i onsdags om It-säkerhet och där fick man då höra vad tokiga vi marsvinsmänniskor är som skickar våra kontonummer hit och dit via mail.

Köpte två skinnyhonor igår från samma som alla omplaceringarna är ifrån, hade varken plats eller råd egentligen men dom är så pass fina så jag kunde inte låta bli. Hoppas verkligen att ett helt gäng flyttar nästa helg och att det snart går att ha en flock ute i hundgården, för nu börjar det bli för jobbigt. Vet att 4st flyttar vid utställningen och 3st kanske och så hoppas jag att 2st till blir tingade.
Har ju så många trevliga och fina skinnysar som behöver nya hem så tveka inte att maila vid intresse!!

Har fått stamtavlan på abyhanen som snart ska bli pappa här så jag kan regga ungarna, han har fått 3cert (ej sch) och blivit BIR så det var ju kul även om jag hoppas att det inte blir många ungar.

Maken har precis åkt och fiskat med sin bror och jag ska sätta igång att städa sovrummet på övervåningen. Har ju haft sängarna nere i vardagsrummet sedan maken pajade benet men nu klarar han att ta sig upp för trappan så då kan vi snart flytta upp igen. Körde våran soffa på tippen förut så nu måste vi köpa en ny så vi har något att sitta i, hittade en så fin på blocket men den var såklart såld direkt. Är ju ingen mening att köpa en helt ny eftersom våra hundar sabbar den ganska fort. Ska också försöka hinna städa lite burar, mitt evighetsgöra :)

Ha en skön helg!
/ Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0