Min Ryss ;(

Förlorade min underbara ryska skinny hane Piki Kvik Uspeh idag ;(  Han hade magrat av rejält sista tiden så det var ju ingen överraskning men så ledsamt eftersom han var så underbart trevlig. Han var så dålig i morse när jag kom hem så jag satt med honom i famnen så länge jag orkade sen värmde jag vetekudden och bäddade ner honom och där somnade han sen in. Har några fina ungar efter honom och hoppas att han lyckats göra någon mer hona dräktig, men det får tiden utvisa. Tack fina Musse för den tiden jag fick äran att ha dig!

Har precis fått lära mig att när en dvärghamster knäpper med tänderna betyder det samma som när marsvinen hackar tänder. Misstänkte att så var fallet men fick ju lov att prova klappa och nu har jag ett hål i fingret "skratt"
Hamster är ett av de få smådjur jag aldrig haft tidigare men sedan några veckor har jag en liten tant vid namn Selma boende här och jag har även lovat ta hand om ett par till, en med en tumör och en som är sur "hjälp :)"
Söta är dom men lite väl små och snabba.

Mario som blev kastrerad i torsdags har tyvärr fått infektion i såren så han är lite ledsen. Ger Bactrim och behandlar lokalt med antibiotika salva så jag hoppas att det så gå bra endå. Gordon som också kastrerades då mår fint än så länge och såren verkar läka bra.

Anmälde till Brändåsen i går och det blev 5 skinnys, 2rexar, 1lakeland och 1cuy(som nya matte får ta ansvar för om hon skämmer ut sig ;)

Ha det!
/ Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0