30år, shit!

Eftersom jag idag blir så fruktansvärt gammal vill jag dela med mig av en dikt jag läst i en tidning och som är så passande :)

Att bli gammal....
Att bli gammal är förbannat
Man kan inte säga annat.
Allting hänger, torrt är skinnet
Trist är sinnet, svagt är minnet.
Munnen full av köpta tänder
Bruna fläckar upp på händer.
Det är slut på erotiken
Ingen liten vän i Viken.
Reumatismen pinar låret
Rakt och stripigt hänger håret.
Ögonlocken som gardiner
Ådrorna som serpentiner.
Huden nu en hop av rynkor
Här och där ses stora skrynklor.
Jag kan inte säga annat
Allting är ju rent förbannat!

Ha en bra dag!
Kram/ Ingela

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Ett stort GRATTS tjejen. Jättebra dikt.

2010-05-02 @ 14:47:03
Postat av: Annelie

Stort Grattis!!!

Men vaddå, 30 e ju bara barnet!! Se på mig som passerat 40, då kan vi snacka att dikten stämmer. haha!!

2010-05-02 @ 17:54:18
URL: http://www.freewebs.com/zurvivings
Postat av: Anneli

Stort grattis vännen. Vi saknade er i lördagss, men då firade väl du för fullt.

2010-05-03 @ 17:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0