Jättebäby

I går föddes det en stor rexbäbis hemma hos Marina, en go.ag gosse på över 150g :) Hittills i år har Marina fått 3kullar och i alla har det bara varit en rejält stor unge och det är ju lite märkligt. När som helst kommer ännu en kull men det kan ju knappast vara ännu en jättebäby.

För mig är det nästan bara hästar som gäller just nu då pappa har opererat en utsliten axel. Jag sköter nu träningen av de två som tränas för tävling fast den ena visar nu frambenshälta så det blir ATG kliniken så fort som möjligt med hältutredning, som för mig innebär en massa springande med en stor nordsvensk som gärna släpar en hit och dit, tur att Sickan oftast är väldigt snäll mot mig. I går var vi på Rättvikstravet hela eftermiddagen då varmblodet Vikings Mystery gick kvallopp och jag hade lite att göra med utselning, duschning och skötsel, tur att Charlie som han kallas är så snäll när han är på banan eftersom han ju är över 170cm hög, hemma är han en riktig surkart. Han klarade kvalet och får nu börja tävla. Gammelhingsten Bonjour är fortfarande här hemma men åker på bete i morgon om vädret tillåter, skulle kört iväg honom idag men det ska bli åska på eftermiddagen så vi väntar. Vårat sto Vilda och shettisen Nobel har varit på bete i flera veckor redan och är så tjocka och goa.

Jag hade verkligen hoppats kunna börja rida igen om så bara lugnt i skogen men min kassa läkare vägrar att hjälpa mig trots att mina skötkörtelprover ligger högt :( Jag ska tydligen fortsätta vara trött och slut.

/ Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0