Ha ha :)

Blev så trött på mitt tråkiga liv igår och bestämmde mig för att jag bara måste ut och rida, minns inte ens när jag red sist! För att göra det hela lite extra spännande så tog jag den absolut största hästen vi har och som heller aldrig blivit riden förut (garv!) Var lite omständigt när jag skulle upp då jag är totalt osmidig och Charlie absolut inte kunde förstå vad jag höll på med. När vi väl kommit iväg visste han inte riktigt vad han skulle göra med sin tunga matte, men bara han förstod det hela och hittade balansen så tyckte han att det var kul och ville själv trava. Han är ju så hög och smal tyckte jag då men idag kändes det mer som han varit bred som en ardenner (aj)

Släpade mig upp tidigt i morse för att åka till Rättvik och köra ett snabbjobb på banan och det var stackars Charlie som var utsatt även idag. Körde utan huva och med spö och han gick väldigt fint och tog i när jag bad om det. Han är ju så smart så det räcker att man vevar med spöt lite bakom, man behöver aldrig peta på honom. Tyvärr var mina föräldrar inte nöjde då han inte gick fort nog men det struntar jag och Charlie i :)

Har legat utslagen hela eftermiddagen för jag får ju tyvärr alltid igen för mina "synder" :)

Ha det bra!
/ Ingela

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Jippi du gjorde det. DU REEEEEED bravo tjejen. Kan förstå att du fick lida för det sedan men det var nog lite värt i alla fall. Du gjorde i alla fall något positivt för att få lida sedan och då brukar det gå lättare och ta smärtan sedan. Tror att Charlie mår bra av att ridas också för att stärka upp sina muskler i ryggen och bogarna.



Kram

2010-08-01 @ 00:02:03
Postat av: Ingela

Visst var det värt det även om kroppen fortfarande värker :)

2010-08-02 @ 16:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0