Länge sedan!

Var väldigt länge sedan jag skrev något och det beror väl på brist på ork och lust. Kämpar på med allt som måste göras och som det inte räckte med mina sjukdomar så var ju maken med om en skoterolycka i början på februari där han fick ena knät krossat :( Han har en lång rehabilitering framför sig och kommer troligen aldrig bli bra, så det är bara att vänja sig vid att sköta det mesta här hemma. Har själv förutom sömnapné och RLS även fått diagnosen fibromyalgi och jag tror inte att det är klart där, var och tog en del prover förra veckan så det är bara att vänta på svar. Är tur att alla djuren tvingar en att hålla i gång annars la man väl av totalt :)

Har som de flesta uppfödare förlorat en del marsvin och även fått en del ungar, det går ju väldigt upp och ner när det gäller avel. Brist på djur kommer jag aldrig att lida av då det hela tiden finns omplaceringar som behöver hjälp. Just nu är det så mycket att jag nästan fått göra en paus i min avel för att inte gå på knäna, någon enstaka kull kommer det och jag väntar så på att Gabriella och Sebastians ungar ska komma i slutet på maj.
Var idag iväg till veterinären och kastrerade två skinny hanar som satt ensamma för att på så sätt få undan ett par burar. Har varit otroligt trögt att sälja skinnysar på slutet och det är då synd eftersom dom är det underbaraste som finns.
Syrran har så smått börjat med rexar och de första ungarna kommer ställas i Brändåsen i maj.
Efter vår semester byter Marina schema så vi kommer jobba samma helger och på så sätt kommer det inte behövas att någon av oss tar ledigt varje gång det är utställning. 

Ska försöka skriva lite oftare framöver!
Kram/ Ingela 


Kommentarer
Postat av: gizela

hejhej igen...inga cuy på gång?

2010-04-29 @ 22:17:12
Postat av: Ingela

Hej!



Finns inga planer på några cuyar just nu :)



Mvh Ingela

2010-05-01 @ 19:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0