Kumla

I går åkte jag och maken till Kumla och mötte Annelie från Nässjö. Hon fick med sig 5st marsvin hem och jag 3st marsvin och 3st nakenråttor. Fick äntligen hem fina ryska importen Piki Kvik Uspeh och så en kanonsnygg kolsvart skinnygosse och så fick jag min första Lunkarya, en underbar liten ulltuss som bara ska vara kelgris :)
Blev några timmar i bilen så det blev sängen direkt nya djuren fått det dom behövde. På kvällen kom Heli hit och lämnade 6st flickor som jag ska omplacera, med sig hem fick hon en fin skinnyhane som hon ska ställa ut och sen avla på.
Idag är det burstädning som står på schemat och även en del omflyttningar då det finns ett gäng med skinnykillar som bör flytta från sina mammor, det är väl även dax att börja leta nya hem till dom så är det någon som vill köpa någon fin mörk skinny så finns det flera att välja på.

Ha det fint! / Ingela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0